Reklamacje
Jak złożyć reklamację
Jeśli zakupiony przez Ciebie produkt posiada wadę lub jest uszkodzony, prosimy o zgłoszenie reklamacji. Wszystkie reklamacje dotyczące produktów lub sklepu internetowego możesz złożyć:
- pisemnie na adres: pl. 23 Stycznia 11, 63-400 Ostrów Wielkopolski, Ostrowski, Wielkopolskie, Poland.
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected] .
- Przesłanie lub zwrot produktu w ramach reklamacji może nastąpić na adres: pl. 23 Stycznia 11, 63-400 Ostrów Wielkopolski, Ostrowski, Wielkopolskie, Poland.
Co napisać w reklamacji
Zaleca się podanie w opisie reklamacji:
- informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową;
- żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz
- danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.
Wymogi podane powyżej mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.
Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub produkt) związane z przedmiotem reklamacji.
Możemy także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez nas.
Kiedy otrzymasz odpowiedź na reklamację
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
Gdzie znajdziesz regulacje prawne dotyczące reklamacji
Podstawa i zakres odpowiedzialności za zgodność produktu z umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
Mamy dwa rodzaje odpowiedzialności za zgodność produktu z umową:
- ustawową Sprzedawcy – jest to odpowiedzialność wynikająca z przepisów prawa, poniżej znajdziesz szczegółowe informacje, gdzie jest ona uregulowana, tej odpowiedzialności nie można wyłączyć w przypadku konsumentów;
- umowną (np. gwarancja udzielana przez gwaranta) – jest to odpowiedzialność dodatkowa, ma zastosowanie w przypadku, gdy dany produkt jest objęty np. gwarancją. Gwarancja może być udzielona przez inny podmiot niż Sprzedawca (np. przez producenta). Szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności na podstawie gwarancji znajdziesz w karcie gwarancyjnej lub w innym miejscu dotyczącym udzielenia gwarancji;
Ważny
Zakupiony sprzęt, w którym zostanie wykryta usterka w ciągu 30 dni od dnia odbioru towaru wymienimy na nowy egzemplarz. Jeżeli w nowym, zakupionym u nas sprzęcie w ciągu pierwszych 30 dni wystąpi usterka nie będziesz musiał wysyłać sprzętu do serwisu i czekać na naprawę. Po potwierdzeniu usterki po prostu wymienimy go na nowy.*
* Nie dotyczy produktów o statusie “na zamówienie” lub wyprodukowanych specjalnie dla Klienta.
Reklamacja bezpośrednio u producenta
Większość towarów dostępnych w naszej ofercie posiada gwarancję producenta, która jest realizowana bezpośrednio przez autoryzowane punkty serwisowe.
Zasady serwisowania towaru z tytułu gwarancji producenta oraz wykaz punktów serwisowych, opisane są w karcie gwarancyjnej załączonej do produktu, na stronie producenta danego towaru oraz na naszej stronie – na karcie produktu w sekcji ,,Gwarancje”. Jeśli chcesz zgłosić reklamację w ten sposób, postępuj zgodnie z tymi zasadami.
Dodatkowo część towarów objęta jest gwarancją typu door-to-door co oznacza, że producent wyśle kuriera po reklamowany towar, a następnie tą samą drogą go odeśle (na swój koszt) do Ciebie.
Reklamacja złożona bezpośrednio w punkcie serwisowym producenta jest najszybszą formą realizacji reklamacji.